reklama: INTERESUJESZ SIĘ TELEKOMUNIKACJĄ? CHCESZ ZAROBIĆ? SZUKAMY WŁAŚNIE CIEBIE!

» Menu główne

    
  • Strona główna
  • Artykuły

» Baza testów

» Redakcyjne

» Recenzje aplikacji

» Aktualnie testujemy

    Redakcja Testy-GSM.pl aktualnie testuje:

    Samsung Galaxy S II
    Samsung Galaxy S II


    HTC Sensation XE
    HTC Sensation XE


    Już wkrótce testy tych urządzeń pojawią się na stronach naszego portalu.

» Newsletter Testy-GSM.pl

Interesują Cię nowości ze świata GSM? Z utęsknieniem czekasz na kolejny test zamieszczony w naszym serwisie? Skorzystaj z naszej subskrypcji!

Twój e-mail:

» Gorące wiadomości

» Popularne artykuły

» Popularne testy

» Sonda - oddaj swój głos

    Czy korzystasz z przystawek TV (np. Apple TV, Google Cast) umożliwiających przesyłanie treści z urządzenia mobilnego do telewizora?

    Tak, korzystam
    Nie, nie korzystam

» Nasi partnerzy

» Polecamy


windows phone 7


» Apple pozwany za udostępnianie danych osobowych

autor: Tomasz Kubiak, dodano dnia: 2010-12-29 11:24:55, wyświetleń: 1352 | RSS

iphone 4

Apple został oskarżony o upublicznianie reklamodawcom prywatnych danych użytkowników aplikacji na iPhone'y i iPady. 23 grudnia do sądu federalnego w San José w Kalifornii wpłynął pozew - jak podaje Bloomberg. Apple został pozwany za udostępnianie reklamodawcom informacji dotyczących aplikacji, jakie są ściągane na dane urządzenie oraz przez jaki czas i jak często użytkownik z nich korzysta - donosi Gazeta Wyborcza.

 

"Niektóre aplikacje sprzedają również sieciom reklamowym dodatkowe informacje dotyczące miejsca zamieszkania, wieku, płci, zarobków, pochodzenia, a nawet orientacji seksualnej i poglądów politycznych" - jak czytamy w pozwie.

Pozew został złożony w imieniu Jonathana Lalo z Los Angeles. Lalo jest reprezentowany przez Scotta A. Kambera oraz Aviego Kreitenberga z kancelarii KamberLaw LLC w Nowym Jorku.

Oskarżenie dotyczy takich aplikacji, jak np. Pandora, Paper Toss, The Weather Channel oraz Dictionary.com.

Lalo twierdzi, że iPhone'y i iPady są wyposażone w Unique Device Identifier (UDID) - urządzenie, które odpowiada za przesyłanie danych użytkowników, a co gorsza, nie może być przez nich wyłączone.

Apple zaprzecza i twierdzi, że dane nie są przesyłane reklamodawcom bez zgody klientów. Z rzecznikiem Apple'a Amy Bessette nie udało się dziennikarzom skontaktować.

 

źródło: wyborcza.biz; Gazeta Wyborcza

archiwum newsów




Redakcja serwisu pracuje na komputerach        serwis monitoruje